Γίνεται πολύς λόγος στους κύκλους ιεροψαλτών, μουσικοδιδασκάλων και ερευνητών για τις αιτίες, που η βάση, την οποία παίρνει ένας ψάλτης ή μια χορωδία σταδιακά ανεβαίνει (ή και σπανιότερα κατεβαίνει) κατά την διάρκεια της εκτέλεσης ενός ύμνου. Μπορούμε να απαριθμήσουμε πολλούς λόγους, εξ αιτίας των οποίων η βάση ενός ύμνου σταδιακά ανεβαίνει (ή και κατεβαίνει). Υπάρχουν όμως και κάποιες άγνωστες ίσως στους πολλούς πτυχές του όλου θέματος. Αυτές έχουν να κάνουν κυρίως τόσο με το ισοκράτημα, το οποίο βαστάζουν οι ισοκράτες, όσο και με την διαστηματική σχέση των φθόγγων μεταξύ τους. Ακόμη το όλο θέμα έχει να κάνει και με πτυχές, οι οποίες αφορούν όχι μόνο την Ψαλτική Τέχνη αλλά και γενικότερα την μουσική. Στην παρούσα εισήγηση εξετάζουμε μόνο μία από αυτές τις αιτίες, για τις οποίες η βάση, την οποία αρχικά παίρνουν ιεροψάλτες ή η χορωδία σταδιακά ανεβαίνει.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΙΑ ΤΑΪΣΙΑ
Σύμης 15, 2044 Στρόβολος, Λευκωσία, Κύπρος τ.: 00357 22 814777, κ: 00357 99 669311, φ: 00357 22 321342 e : vas @ cytanet .com.cy www.chrva...
-
(Πίνακας: Χριστόδουλου Βασιλειάδη) Ο Στυλιανός Χουρμούζιος (το πραγματικό του όνομα ήταν Στυλιανός Ελευθεριάδης) υπήρξε αναμφίβολα μια από...
-
Γ΄. Χριστόδουλος Βασιλειάδης 3. Προσέγγιση στην εργογραφία του (έντυπες μουσικές του εκδόσεις) Ο Θεόδουλος Καλλίνικος από το 1937 εξέδωσε ...
-
Χριστόδουλου Βασιλειάδη (Πίνακας: Χριστόδουλου Βασιλειάδη) Ίσο ονομάζουμε στη ψαλτική τέχνη τον υπηχούντα βόμβο κατά την εκτέλ...
No comments:
Post a Comment