Γίνεται πολύς λόγος στους κύκλους ιεροψαλτών, μουσικοδιδασκάλων και ερευνητών για τις αιτίες, που η βάση, την οποία παίρνει ένας ψάλτης ή μια χορωδία σταδιακά ανεβαίνει (ή και σπανιότερα κατεβαίνει) κατά την διάρκεια της εκτέλεσης ενός ύμνου. Μπορούμε να απαριθμήσουμε πολλούς λόγους, εξ αιτίας των οποίων η βάση ενός ύμνου σταδιακά ανεβαίνει (ή και κατεβαίνει). Υπάρχουν όμως και κάποιες άγνωστες ίσως στους πολλούς πτυχές του όλου θέματος. Αυτές έχουν να κάνουν κυρίως τόσο με το ισοκράτημα, το οποίο βαστάζουν οι ισοκράτες, όσο και με την διαστηματική σχέση των φθόγγων μεταξύ τους. Ακόμη το όλο θέμα έχει να κάνει και με πτυχές, οι οποίες αφορούν όχι μόνο την Ψαλτική Τέχνη αλλά και γενικότερα την μουσική. Στην παρούσα εισήγηση εξετάζουμε μόνο μία από αυτές τις αιτίες, για τις οποίες η βάση, την οποία αρχικά παίρνουν ιεροψάλτες ή η χορωδία σταδιακά ανεβαίνει.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Εἰκόνα τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ, 16 ος αἰώνας, Ἱερὰ Μονὴ Σταυροβουνίου Χριστὸς γεννᾶται, δοξάσατε, Χριστὸς ἐξ οὐρανῶν, ἀπαντήσατε, ...
-
Χριστόδουλου Βασιλειάδη Δρ Θεολογίας - Δρ Μουσικολογίας Καθηγητὴ Μουσικὴ Ἀκαδημία ARTE Ὁ Οἰκονόμος Παπαχαράλαμπος γεννήθηκε στὸ χωριὸ ...
-
Σύγχρονη διδακτική της ψαλτικής τέχνης Χριστόδουλος Βασιλειάδης (Εικόνα: Αλεξία Φιλίππου) Πρέπει να σημειωθεί ότι ένα σύνηθες λάθο...
-
Χριστόδουλος Βασιλειάδης Δρ Θεολογίας - Δρ Μουσικολογίας - Μεταδιδακτορικὸς ἐρευνητὴς Καθηγητὴς Μουσικὴ Ἀκαδημία ARTE (Φωτογραφία: Αλε...
No comments:
Post a Comment