Βασικοί κανόνες μελοποίησης ύμνων
Χριστόδουλος Βασιλειάδης
Β
Στο δοξαστικό, που θα μελοποιήσουμε πρέπει να δούμε πού πέφτουν οι τονισμοί των λέξεων και εκεί να διαμορφώσουμε το τονισμένο μέρος του μέτρου.
Όταν τονίζεται η συλλαβή, τότε το μέλος μας, ως επί το πλείστον ανεβαίνει και πολλές φορές ο τονιζόμενος φθόγγος διαρκεί περισσότερο του ενός χρόνου.
Ο χωρισμός των συλλαβών πρέπει να γίνεται με βάση τους κανόνες ορθογραφίας της γραμματικής και όχι με βάση το πώς ακούγονται. Ακουστικά το τελευταίο σύμφωνο κάθε συλλαβής μετατίθεται στην επόμενη συλλαβή, όχι όμως και γραμματικά.
Σε μια πρόταση ή φράση, στην οποία υπάρχουν
πολλοί τονισμοί, πρέπει εμείς να βρούμε ποιος από όλους αυτούς τους τονισμούς
είναι ο πιό κύριος και εκεί να δώσουμε το βάρος της μελωδικής γραμμής. Εκεί
π.χ. που υπάρχει ο κύριος τονισμός της φράσης ή πρότασης η μελωδική γραμμή
μπορεί να ανεβαίνει προς τα πάνω.
(συνεχίζεται)
No comments:
Post a Comment